Strona Główna FORUM HHO
HHO Generator i nie tylko ...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
siła hho
Autor Wiadomość
albert235 
albert235



Pomógł: 22 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 2074
Skąd: Suwałki
Wysłany: 28 Październik 2013, 16:01   

Uszokpl, tu jest właśnie problem. Ja to zauważyłem przy próbach z agregatem. Silnik pracuje ok a jak go sie obciąża, obroty maleją i gaśnie. Zacząłem drobiazgowo to analizować.

Ponieważ jak dałem hho i woda z benzyną w ogóle silnik inaczej zaczął się zachowywać.
Zacząłem analizować to co już wiem i właśnie doszedłem do takiego wniosku

Tak jak zauważył przedmówca, skracając wykorbienie uzyskamy właśnie dodatkowy efekt.
Wymaga to dużego realnego zaangażowania.
Jednak dodatek wod, pary lub przepuszczanie hho przez paliwa kopalne lub mieszaniny jak terpentyna, gliceryna, i inne uzyskujemy lepszy efekt spalania jak samo hho.
_________________

 
 
KrisT 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 415
Skąd: Śląsk...
Wysłany: 28 Październik 2013, 22:36   

Panowie, a silniki diesla mają mniejsze czy większe wykorbienia jak benzynowce?
Bo nie pamiętam już... :shy: wydaje mi sie ze większe ze względu na mniejsza szybkość spalania ropy jak i znacznie mniejsze obr silnika...

więc potencjalnie diesle wogóle nie nadają się do zasilania hho.... hmm to tłumaczyłoby dlaczego niektórzy nie mają dobrych wyników spadku spalania a wręcz czuć iż silnik robi się mułowaty... =P
 
 
ostryt4 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 214
Skąd: Białystok/Grimsby
Wysłany: 28 Październik 2013, 23:28   

Krótki skok tłoka posiadają sportowe silniki dwusuwowe w motocyklach, dlatego tak wysoko się kręcą, zresztą czterosuwowe tkzw. "ściganty" też ponad 10 tys rpm to nie problem.
Szkoda że posprzedawałem swoje zabawki, dobra baza do testów by była.
 
 
 
albert235 
albert235



Pomógł: 22 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 2074
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29 Październik 2013, 07:54   

Zaczęło sie!!!
Jeżeli piszę o hho to tylko tego dotyczy.
Nie wyciągajcie pochopnych wniosków.
Ponieważ dodatek hho do paliwa powoduje wzrost mocy, czy to w dieslu czy w benzyniaku.
Benzyniaka łatwiej oszukać niż diesla.
Dlatego w dieslach trudniej jest uzyskać oszczędność.
Ale w dieslach stosując mgłę lub parę z dodatkiem acetonu lub spisrytusu- denaturat, izopropanol uzyskuje się większe oszczędności.

Uważacie, że dostarczenie hho do silnika diesla spowoduje implozję :lmao:
Hamowanie diesla może spowodować nadmiar dostarczanego hho, przedwczesny zapłon.
pozdrawiam Alfred
_________________

Ostatnio zmieniony przez albert235 29 Październik 2013, 07:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ostryt4 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 214
Skąd: Białystok/Grimsby
Wysłany: 29 Październik 2013, 09:10   

Albercie235, czy jest gdzieś jeszce opis z "zabawą" uruchomienia Twojego agregatu na HHO ?
Jest filmik w necie który zapewne widziałeś jak koleś uruchomił ponoć taki agregat i jeszcze dał radę "pociągnąć" halogen który chyba pod wpływem drgań przestał świecić.
Taki agregat pomimo stałej prędkości obrotowej w momencie obciążenia ma zapewne większe zapotrzebowanie na paliwo.
Ostatnio zmieniony przez ostryt4 29 Październik 2013, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
KrisT 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 415
Skąd: Śląsk...
Wysłany: 29 Październik 2013, 12:13   

albert235 napisał/a:
Benzyniaka łatwiej oszukać niż diesla.
Dlatego w dieslach trudniej jest uzyskać oszczędność.


Pomijam kwestię zasilenia diesla samym hho bo jak juz ustalilismy skok tłoka uniemozliwia poprawną pracę silnika.
HHo jako dodatek w małej ilości do diesla - może dać dobre wyniki, albo i nie i tu raczej winna będzie konstrukcja samego silnika bowiem nie każdy diesel ma "długi" skok tłoka. (poszukam danych konstr. typowych jednostek diesla) Ale zazwyczaj dłuższy do benzynowca.

Silniki diesla o krótszym skoku tłoka (ws do innych diesli) będą bardziej podatne na dodatek hho i to w małej ilości! Bądz większej ale wyłacznie z dodatkiem pary lub w/w przez alberta par mieszanin.

I teraz mam zagwózdkę, czy hho się nada do mojego silnika? Muszę sprawdzić jaki skok tłoka ma vw 1.9 a jaki nissan 2.5l .
W razie marnych wyników zawsze mozna celę wykorzystać jako palnik wodorowy. :D

małe rozeznanie w silnikach:
vw 1.9 tdi śr 79.5 skok 95.5 mm
vw 2.0 tdi sr 81 skok 95.5 mm
vw 2.5 tdi 81- skok 95.5mm
nissan 2.5 cdi -89 skok 100 mm, jednostka V6 tdi 3.0- 84X 90mm

silniki benzynowe:
vw 1.6 - 76,5 skok 86,9mm
1.8- 81 skok 86,5 mm
2.0- 82,5 skok 86,4mm
2.8 vr6 81 skok 90 mm

co z tego wynika? iz benzyny ze względu na mniejszy skok tłoka i pózniejszy zapłon mieszanki lepiej bedą tolerować dodatek hho.
Silnniki diesla nie wszystkie jednakowo i tak- silnik 3.0 lepiej będzie tolerować hho a niżeli 2.5 czy 1.9 vw ??? Do tego dochodzi jeszcze kąt wyprzedzenia wtrysku...czyli kat zapłonu w dieslu, niestety w nowych jednostkach kąt jest rózny ze względu na sekwencyjny wtrysk paliwa nawet 3 stopniowy tj początkowy, właściwy i koncowy!( tu mogę się mylic z nazewnictwem- nie jestem mechanikiem, sorry) Aby stłumic detonacyjny przebieg spalania ropy i zwiększyć moc....
Jesli troszeczke się "minąłem" proszę mnie poprawic! Nie jestem szpecem od diesli, tylko troszkę liznąłem tematu!
Ostatnio zmieniony przez KrisT 29 Październik 2013, 12:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
albert235 
albert235



Pomógł: 22 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 2074
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29 Październik 2013, 17:04   

ostryt4, zerknij tu. http://hho-forum.cba.pl/viewtopic.php?p=7654#7654

KrisT, jak widać diesle maja ok 1 cm większy skok.
Jest to bardzo dużo. Poza tym silniki diesla nie lubią wysokich obrotów.
Praca ich jest zbliżona a nawet porównywalna z pracą LPG.
Dlatego para ma większe walory siłowe w diesli jak w benzyniaku.
Wolniejszy cykl pracy powoduje większą reakcję dynamiczną na tłok.
W benzyniaku odbywa to się znacznie szybciej i para ma krótszy moment na swą siłe jak również przekształcanie się z pary mokrej na suchą.
Ale przyjmując pracę silnika w 2500LPM to efekt jest podobny jak w dieslu. nie całkowicie ale już oszczędności są.

Jak już wspomniałem wtrysk wody w dieslu. Woda powinna być mieszana z alkoholem. Lub co dobrze miesza się z wodą i jest palne.
Proporcja mi się wydaje że 1:3 wystarczy.
O co tu idzie. a mianowicie aby wyrównać energię kinetyczną którą pobiera w silniku para podczas przekształcania się, właśnie ten dodatek alkoholu pomaga w całkowitej oszczędności.
pozdrawiam Alfred
_________________

 
 
lopez-krk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 174
Skąd: WLKP
Wysłany: 29 Październik 2013, 19:38   

...
Ostatnio zmieniony przez lopez-krk 2 Grudzień 2013, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paul 
Paul


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 503
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 29 Październik 2013, 20:09   

lopez-krk, czy to przypadek, że akurat to auto Ci skubnięto ?
 
 
lopez-krk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 174
Skąd: WLKP
Wysłany: 29 Październik 2013, 20:51   

...
Ostatnio zmieniony przez lopez-krk 2 Grudzień 2013, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ostryt4 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 214
Skąd: Białystok/Grimsby
Wysłany: 29 Październik 2013, 21:03   

lopez-krk napisał/a:
KrisT napisał/a:
Panowie, a silniki diesla mają mniejsze czy większe wykorbienia jak benzynowce?
Bo nie pamiętam już... :shy: wydaje mi sie ze większe ze względu na mniejsza szybkość spalania ropy jak i znacznie mniejsze obr silnika...

więc potencjalnie diesle wogóle nie nadają się do zasilania hho.... hmm to tłumaczyłoby dlaczego niektórzy nie mają dobrych wyników spadku spalania a wręcz czuć iż silnik robi się mułowaty... =P
to jak kolega wyjaśni fakt iż moje auto spalało 2,9 l/100km turbo diesel vw 1.9 i to nie mrzonka zrobiłem ok. 60 tyś. km i śmigało jak marzenie .

Te 2,9 na setkę to jest dla mnie szok. Mój drugi samochód to Seat Ibiza TDi, silnik AGR, średnia spalania 6.5 l, auto kręci się głównie po mieście.
Kiedyś miałem okazję brać udział w rajdzie o kropelce jako pilot, startowaliśmy Yarisem 1.4 dieselkiem, skończyło się rozwaleniem zawodów pod względem spalania, średnia wyszła 2.7l/100km z tym że jazda w 80% poza miastem.
Jak wstawię mego wyczekiwanego TDi-ka do mego T4 to chyba przyjdę do Ciebie na wykłady :)
 
 
 
KrisT 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 415
Skąd: Śląsk...
Wysłany: 30 Październik 2013, 00:02   

fakt spalenia 2.9l/100km w 1.9 tdi jest poparty tym iż mnie sie udało w trasie ponad 300km zejsc poniżej 4l/100km w starym passacie 1.9 90KM (silnik 1z) a dokładnie ok 3.4 tylko iz to była mordęga jadąc non stop na trasie max 90km/h i to jak najdłużej za tirem.

Niestety akurat wtedy nie miałem kasy na zatankowanie i albo ekojazda i dojazd na kropelce albo....Wybor oczywisty! Dojechałem ale... nigdy wiecej takiego slimaczego turlania się.

Gdybym z moją wiedzą dziś przygotował te autko wynik mógłby być lepszy!. Niestety poszło na złom, klekot umarł. I dopowiem ze akurat ten silnik jakoś bardzo dobrze reaguje na dodatek hho.... :thumbup:

Dobra teraz TY mi wytłumacz dlaczego u innych nie ma zauwazalnej róznicy w zuzyciu paliwa po zastosowaniu hho? no własnie u jednych działa u innych nie i to chciałem rozgryżc dlaczego tak się dzieje!? I wg mnie winą za to mozna obarczyć silnik i.... kąt wtrysku w danym dieslu plus dziesiątki innych niewyjaśnionych przez nas jeszcze rzeczy.

więc suma sumarum wychodzi iż nadal nic nie wiemy! a jesli już to wiemy jeszcze zbyt mało... I to mnie troszkę irytuje! :lol-sweat:
Ostatnio zmieniony przez KrisT 30 Październik 2013, 00:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kakaroto 


Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 98
Skąd: Bytom
Wysłany: 30 Październik 2013, 07:27   

To ja was pocieszę:D Mam najmniejszy skok bo mam 1.0:D Powinienem mieć najlepsze osiągi??:D Nieno sęk w tym jak ktoś już wspomniał wodór znajduje się u góry czyli pod zaworami . Gdy powstaje mieszanka paliwowo powietrzna paliwo osadza się na denku od tloka. Nie raz chyba kazdy już widzial dziurę w tłoku . Dlatego po zapaleniu mieszanki tłok idzie z większym inpetem w dół. A przy hho następuje zapłon przy zaworach.Nie wiem czy ktoś zwas widział jak wygląda glowica po sciągnięciu przy pracy na hho.

http://www.youtube.com/watch?v=KQs8QMYpAqA

tu jest głowica. bez hho głowica strasznie sie osmala i tworzy sie nagar przy hho tego niema bo przy okazji wypala ten nagar. Czyste zawory komora tłoki oraz wydech.
 
 
 
szatri 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 643
Skąd: Zamość
Wysłany: 30 Październik 2013, 08:42   

Kakaroto napisał/a:
Nieno sęk w tym jak ktoś już wspomniał wodór znajduje się u góry czyli pod zaworami . Gdy powstaje mieszanka paliwowo powietrzna paliwo osadza się na denku od tloka.


Dla mnie osobiście bujda na resorach, pomyślcie jakie zawirowania powietrza zasysanego są do cylindra, nie ma siły by tak niewielka ilość hh mogła wyprzeć inne gazy w ułamkach sekund.
_________________
Więcej fotek jak zawsze na
 
 
KrisT 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 415
Skąd: Śląsk...
Wysłany: 30 Październik 2013, 10:37   

Kakaroto napisał/a:
tu jest głowica. bez hho głowica strasznie sie osmala i tworzy sie nagar przy hho tego niema bo przy okazji wypala ten nagar. Czyste zawory komora tłoki oraz wydech


Być może masz racje ze tak się dzieje, Szatri- przed zapaleniem mieszanki wpierw zostaje ona sprezona, w czasie tego suwu wodór juz prze do góry cylindra.
O jego lotnych właściwosciach czytałem w jakimś opracowaniu.

Kakaroto- głowica i wydech może być też czysta z powodu.... powstania pary po spaleniu hho, a jak wiemy ta ma doskonałe właściwośći czyszczące!
Czyli teoretycznie jezdząc na parze czyścimy i odmładzamy stary znagarowany silnik!
Czy tak jest się przekonamy jak będę musiał zdjąc głowicę w swoim vw, bo ten model ma metalową uszczelkę która nie jest wieczna i kazdego użytkownika 1.9 tdi PD czeka jej wymiana.
To tylko kwestia czasu.....ja mam juz pierwsze oznaki przedmuchów.Zobaczymy co robi para po kilkudziesięciu tyś km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group