Strona Główna FORUM HHO
HHO Generator i nie tylko ...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
optymalne miejsce dolotu hho
Autor Wiadomość
dzinks0


Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 11
Skąd: bludenz
Wysłany: 6 Październik 2013, 18:42   optymalne miejsce dolotu hho

witam,

czemu niektorzy maja dolot hho przed przepustnica a niektorzy daja do filtra?
to przeciez znaczaca roznica przynajmniej u mnie tak jest ze zaraz za filterm jest czujnik ilosci powietrza i Taki podawalby powietrze i hho. a w przpadku dolotu przed przepustnica, czujnik podaje ilosc powietrza tylko z filtra.
tak sobie mysle moze jak mialbym do filtra to zasysana optymalna ilosc hho i powietrza, i niemusialbym miec efie, ktore jednak jak wiadomo niedostosowuje ilosci hho do predkosci obrotowej.
sa jakies powody roznych miejsc montazu ??
 
 
Kakaroto 


Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 98
Skąd: Bytom
Wysłany: 6 Październik 2013, 22:57   

Może powiem coś od siebie to co zaobserwowałem na filmikach na y. Najlepszą i najbardziej optymalnym miejscem będzie kolektor dolotowy bezpośrednio przy głowicy tak jak montują instalacje gazową 4 generacji. Ktoś zapyta czemu oglądając filmiki (a także osoby które posiadają generator mogą takie doświadczenie sobie sprawdzić )widziałem niejednokrotnie jak ktoś kierował strumień hho na kawałek blachy momentalnie robiła się z tego woda . Dlatego moje zdanie jest takie żeby montować jak najbliżej głowicy żeby przeszło przez najmniej metalowych elementów co nie będzie powodowało łączenia z powrotem hho. Eife jest do oszukiwania sondy.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Kakaroto 6 Październik 2013, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JacekP 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 135
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 7 Październik 2013, 12:14   

Również widziałem filmiki na y. ale na blachę kierowany był płomień i stąd woda. Z tego co wiem to hho musi się spalić żeby powstała woda, a w samochodzie spala się dopiero w cylindrze. Jeśli na y. ktoś kierował węża z hho i spływały krople to miał grzałko-elektrolizer :) i skraplała się para.

Skład spalin po dodaniu hho się zmienia, dlatego trzeba "oszukiwać" lamde. Kombinowanie w dolocie tego nie załatwi.
 
 
KrisT 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 415
Skąd: Śląsk...
Wysłany: 7 Październik 2013, 12:39   

Kakaroto- masz rację najlepiej podawać hho jak najblizej kolektora dolotowego, mozna tak zrobić ale w silnikach nie doładowanych.

W turbo jednostkach niestety przed kolektorem/za turbiną mamy spore nadcisnienie, a te utrudni a nawet uniemozliwi wypływ hho do dolotu. więc pozostaje miejsce przed turbo.
Chyba ze będziesz magazynowac hho i podawać pod wyzszym cisnieniem a nizeli cisnienie doładowania silnika.
Jak chcesz ten uklad zrealizować aby był 110% bezpieczny i 200% bezawaryjny?
 
 
JacekP 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 135
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 7 Październik 2013, 13:10   

W dizlu to się zgadza ale w benzyniaku w kolektor chyba by nie przeszło?
 
 
ewemarkam


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 155
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 7 Październik 2013, 19:31   

Czemu w kolektor by nie przeszło. Moim zdaniem jak najbardziej tak. Ostatnio nawet była poruszona dyskusja w innym temacie o tym. Mianowicie podciśnienie nawet zwiększa produkcję HHO. Jeżeli instalacja jest szczelna i występuje suchy bubler w niej to jak najbardziej to spełni swoje zadanie.
 
 
lantan 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 587
Skąd: Brzozów
Wysłany: 7 Październik 2013, 20:48   

Właśnie ja mam tak wpięte w benzyniaku, tuż przed przepustnicą i jest ok. A wyniki oszczędności opisałem wielokrotnie w dziale "hho oszczędności ". Nie wiem jakie tam jest podciśnienie, ale mam pewność, że cała dawka hho dostaje się do komory spalania, a nie rozprasza się gdzieś po drodze. Jak znajdę trochę czasu to zrobię fotki z mojej astry 1,8 i mam suchy bubler, który pełni też rolę wygaszacza płomienia.
 
 
JacekP 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 135
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 7 Październik 2013, 22:43   

ewemarkam napisał/a:
Ostatnio nawet była poruszona dyskusja w innym temacie o tym

No właśnie, trafiłem raz na taki wątek, ale nie wcisnąłem śledź i mi umknęło. Możesz podać linka do dyskusji?
 
 
ostryt4 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 212
Skąd: Białystok/Grimsby
Wysłany: 8 Październik 2013, 11:46   

Moim zdaniem w wolnossącym Dieslu można dać przy samym kolektorze ssącym, w doładowanym żeby to zrobić i działało trzeba tak jak kolega Kriss wspomniał podać gaz pod ciśnieniem które przebije ciśnienie doładowania.
W benzyniakach ten numer nie przejdzie tak łatwo bo za przepustnicą jest duże podciśnienie, po takowym podłączeniu silnik dostanie za dużo "lewego" powietrza i nie będzie pracował poprawnie.
Aktualnie pracuję w swoim samochodzie TD nad tym tematem aczkolwiek nie na zasadzie podawania ciśnieniowego tylko w momencie pracy na wolnych obrotach HHO będzie podawane przy kolektorze a jak turbina dmuchnie to przełączy się na przed turbo, czekam na zmówiony zawór który może mi to wysteruje.
Pozdrawiam.
 
 
 
Krzysztof1 


Wiek: 47
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 429
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 8 Październik 2013, 11:55   

ostryt4, To myślisz że jak na wolnych obrotach to turbina śpi ?
 
 
 
ostryt4 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 212
Skąd: Białystok/Grimsby
Wysłany: 8 Październik 2013, 12:06   

Krzysztof1 napisał/a:
ostryt4, To myślisz że jak na wolnych obrotach to turbina śpi ?

Nie, nie śpi, kręci się cały czas od momentu uruchomienia silnika ale w niektórych jednostkach nie wytwarza ciśnienia które uniemożliwiało by wylot gazu.
 
 
 
Krzysztof1 


Wiek: 47
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 429
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 8 Październik 2013, 14:41   

ostryt4 napisał/a:
Krzysztof1 napisał/a:
ostryt4, To myślisz że jak na wolnych obrotach to turbina śpi ?

Nie, nie śpi, kręci się cały czas od momentu uruchomienia silnika ale w niektórych jednostkach nie wytwarza ciśnienia które uniemożliwiało by wylot gazu.

Ale na pewno burzy ten przebieg
A jak zamierzasz perfekcyjnie podawać HHO przed in za turbiną to trudny temat wiesz że ten zawór musi 1,5bara wytrzymać ?
Bo inaczej turbina nadmucha ci elektrolizer. :eek:
 
 
 
ostryt4 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 212
Skąd: Białystok/Grimsby
Wysłany: 8 Październik 2013, 16:00   

Zamówiony zawór jest dostosowany do 16-tu barów, posiada możliwość regulacji otwierania się, tyle wiem z opisu, reszta wyjdzie jak będę miał go w rękach.
. Nie twierdzę że to będzie działać tak jak bym sobie tego życzył ale ze względu na nie wielki koszt tego systemu warto spróbować.
Można zrobić to jeszcze na elektrozaworze który otwierał by się w danym położeniu pedału gazu ale spróbuję najpierw wysterować to ciśnieniem z turbo.
Ps. Układ HHO zabezpieczyłem dwoma zaworami zwrotnymi przed cofaniem się ciśnienia.
Jeden jest na wylocie gazu do silnika, drugi między bublerem i zbiornikiem wyrównawczym.
Ostatnio zmieniony przez ostryt4 8 Październik 2013, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzysztof1 


Wiek: 47
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 429
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 8 Październik 2013, 19:45   

Jeżeli mogę coś zasugerować to nic nie kombinuj z położeniem pedału gazu to niewypał
Z resztom projektu sam jestem ciekaw i trzymam kciuki :)
 
 
 
ostryt4 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 212
Skąd: Białystok/Grimsby
Wysłany: 8 Październik 2013, 21:09   

Krzysztof1 napisał/a:
Jeżeli mogę coś zasugerować to nic nie kombinuj z położeniem pedału gazu to niewypał
Z resztom projektu sam jestem ciekaw i trzymam kciuki :)

Tą opcję można rozpatrzyć jakby już nic innego do głowy nie przychodziło ale to tylko rozwiązanie połowiczne a mnie takie nie satysfakcjonuje bo położenie pedału gazu nie odzwierciedla zapotrzebowania silnika w danym momencie.
Tym bardziej że w moim pojeździe mógłbym wykorzystać istniejące fabrycznie załączniki, jeden na lince od gazu który coś załączał w momencie mocnego wciśnięcia pedału, podejrzewam że AGR który został zaślepiony już dawno temu, drugi znajdował się na pompie przy dźwigni wydatku cząstkowego którego usunąłem podczas przeróbki pompy w celu zwiększenia mocy silnika.
Plan jest do wykonania, pomimo dużo przeciwieństw życia codziennego trzeba działać.
Jak coś się posunie w tym kierunku zdam relację, zapewne wrzucę filmik aby lepiej zobrazować moje przemyślenia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group